Koiran raakaruokinta

Viime viikot ja kuukaudet olemme kovasti pohdiskelleet miten kehittäisimme suuren suosion saanutta, koiran raakaruokinta -tilaustuote palvelukonseptiamme (Touho Budget) asiakkaitamme vielä paremmin palvelevaksi palvelu kokonaisuudeksi.
Paljon olemme kyselleet mielipiteitä palvelua käyttäviltä asiakkailtamme ja saaneetkin palautetta, jonka pohjalta monia kehitysideoita olemme ottaneet käytäntöön lähes samantien.
Kuljetusalueiden aikatauluja, verkkokaupan rakennetta ja jopa palveluiden nimiä on muutettu paremmin ymmärettävämmiksi ja  helpommin sisäistettävämmiksi,(toivottavasti :D) asiakkaidemme toiveiden mukaisesti.
Joillekin asiakkaille toimitamme ruoat suoraan sisälle pakastimeen, heidän ollessaan pois kotoa toimitusaikana. Onko jotain muuta jäänyt huomaamatta?

Huhtikuussa lanseerasimme toisen tilaustuote-kuljetuspäivän, jolla pyrimme jakamaan kuljetuksia tasaisemmin kuukauden ajalle ja näin parantamaan aikataulullisia haasteita ruokakuorman vastaanottamisessa tietyillä kuljetusalueilla.

Testaamme ajatusta käytännössä vielä touko-ja mahdollisesti kesäkuun aikana, jonka jälkeen siirrymme vakituisesti kaksi kertaa kuukaudessa tapahtuviin toimituksiin syyskuussa, mikäli homma etenee niinkuin on suunniteltu.
Palvelu on toiminut pääsääntöisesti hyvin, mutta tottakai pieniä säätöjä ja epäonnistumisiakin mahtuu joukkoon silloin tällöin, eikä homma ole aina ihan ruusuilla tanssimista 😉
Vaikka palaute on yleensä aina onneksi varsin positiivista, vaaleanpunaisia laseja ei kannata jättää silmien eteen kovin kauaksi aikaa. Välillä meille saapuvista toimituksista saattaa puuttua tuotteita, mikä on ihan inhimillistä kun eri ihmiset käsittelevät useamman tuhannen kilon ruoka lähetyksiä, useammassa eri työvaiheessa. Satunnaiset keräysvirheet kuuluvat asiaan ja ilmenevät usein vasta kuorman purku hetkellä, jolloin asiakkaallemme saattaa tulla tieto jonkin tuotteen puuttumisesta vasta toimituspäivänä.
On ihan ymmärrettävää, että tämä tällainen aiheuttaa varmasti harmia lemmikin ruokinnan toteuttamisessa seuraavien päivien aikana.

Asiakaspalaute:
"Kannattaa varautua, että kuukautta aiemmin tehty ja maksettu tilaus voi peruuntua sovittua toimitusta edeltävänä iltana "

Tällaiset tapaukset on onneksi todella harvinaisia ja suurelta osin pystymme luottamaan siihen, että kuormat saapuvat ajallaan, oikeine tuotteineen, jolloinka myös meidän omille asiakkaillemme laatimat aikataulut pitävät paikkansa ja sessut saavat muonakuormansa
ilmoitettuna aikana.
Otamme nöyrin mielin vastaan ihan kaikenmoisen palautteen, jonka avulla pystymme kehittämään tuotteitamme ja palveluitamme entistä paremmiksi. Negatiivinen tai kritisoiva palaute voi olla avain johonkin suurempaan, kun palautetta annetaan rakentavassa hengessä. Tottakai on ihana lukea viiden tähden palautteita siitä, kuinka palvelumme toimii hyvin ja olemme luottotoimittaja monelle asiakkaalle.

Asiakaspalaute:
"Pari kertaa olen asioinut Touhon valinnan kanssa. Loistavaa palvelua joka kerta. Kaiken kruununa ruokakin kotiintoimitus. Ilo tukea paikallista pienyrittäjää!"

Asiakaspalaute:
"Kiitoksia taas Marikan kauppaan  kyllä on iso ilo, kun ruuat tulee kotipihaan tuosta vain  "

Kuitenkin, on aika epätodennäköistä, että nyky-yhteiskunnassa kaikki menisi kuin elokuvissa kultaraunuksisen pilven päällä.
Kyllä, rapatessa roiskuu ja ilman toimintaamme kritisoivia tahoja, emme pystyisi kehittymään paremmiksi. Tai ainakin kehittyminen olisi sangen hidasta, koska kuvittelisimme olevamme ”täydellisiä”.
Vai kuvittelisimmeko? Emme välttämättä, mutta monen monta kehitystä vaativaa kohtaa voisi jäädä huomaamatta.

Ymmärrän itsekin kuluttajana, että äkilliset viime tipassa tapahtuvat muutokset missä tahansa asiassa saattavat ottaa päähän rankastikin tapahtumahetkellä. Pyrin kuitenkin aina muistamaan, että kun ihmiset (jotka on vain ihmisiä) tekevät työtään ja toimitusketjuun kuuluu useampia yrityksiä ja henkilöitä, kaikki ei vain mene aina niin kuin strömssössä. Pitäisi mennä, tietenkin, mutta käytännön tapaukset saattaa hieman poiketa käsikirjoituksesta.

Sunnuntaipäivää tässä siis viettelen, verkkokaupan sivustorakennetta muokkaillen paremmin toimivammaksi. Pääpaino tämän päivän työssä on raakaruokintaosion viilaus, josta tämä blogi-tekstikin sitten otti tuulta purjeisiin.
Kommentoikaapa vapaasti vaikkapa sähköpostitse (marika miukumauku touhonvalinta.fi), mitä juuri teidän mielestänne tulisi ottaa huomioon palvelua kehitettäessä.

Muistathan, että 10.5. toimituksessa olevien tilaustuotteiden viimeinen tilauspäivä on ensi viikolla! Onhan tilaus jo tehty?
Tiesithän myös, että samalla toimituksella saat kotiovellesi myös muut haluamasi tuotteet verkkokaupan valikoimasta - tarvikkeista kananrehuun 🙂

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa ja iloa ja virtaa alkavaan viikkoon! <3

Tällä hetkellä valikoimaamme kuuluvat raakapakastetuotteet:

MUSH
http://www.mushbarf.com/fi/tuotekategoria/mush-vaistor

MURREN MURKINA
http://murrenmurkina.com/?gclid=Cj0KEQjwofHHBRDS0Pnhpef89ucBEiQASEp6LLxVEZxEn6b5zef52pVWJkSJLws5wDGp6rfn919Q99IaAtMq8P8HAQ

VISKAALIN
http://viskaalin.fi/viskaalin/Lemmikeille

Marika

 

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.